logosr

updated 7:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

Rajecký inline polmaratón 2013

Po poslednej účasti  v roku 2008 som sa mal možnosť tento rok Rajeckého inline polmaratónu zúčastniť opäť. Z Bratislavy stačilo vyraziť o šiestej ráno a stále sme mali luxusnú časovú rezervu pred štartom preteku o 9:59. Mesto Rajec z uzatvárania okolia nerobí veľkú vedu a tak dve hodinky pred začiatkom nie je žiadny problém zaparkovať v relatívnej blízkosti štartu.

Predpovede počasia boli strašné. Celú predchádzajúcu noc a aj v deň pretekov malo intenzívne pršať. Opakoval by sa tak scenár z minulého roka, keď počas celej akcie intenzívne lialo. Napokon sa ale negatívne predpovede na 100% nenaplnili a prvá polovica jazdy sa zaobišla bez mokrého povrchu.

Rajecký maratón je špecifický svojou náročnosťou. Korčuliari svoj polmaratón končia na maratónskej obrátke v Čičmanoch. Profil trasy má stúpajúcu tendenciu a každý tak nastúpa cca 200m.  Po krátkom rozkorčuľovaní  som sa spamätal a zistil, že mi chýba čip a číslo. O adrenalín pred štartom som mal teda postarané. Po menších zmätkoch sa mi neskôr ušlo miesto v druhej rade na štarte. Po minulej slabšej sezóne sa to už so mnou zlepšuje a tak som dúfal, že sa minimálne udržím v prednej časti štartového poľa.

Po výstrele nasledoval okruh po uliciach Rajca. Tempa sa ujal Pavol Šimášek, jeden zo starších korčuliarov a tak začiatok prebehol  pokojne a bezpečne. Nasledoval výjazd z mesta a nabrali sme smer Šuja a Fačkov. Od výjazdu z mesta udávalo tempo 6 korčuliarov vrátane mňa. Každý pokus o zrýchlenie tempa alebo únik sa dal skôr považovať za testovanie odolnosti súperov. Jediný dlhší nástup vyskúšal Peter Ambrus. Stále sa ho udržalo viacero korčuliarov, avšak ako sa neskôr ukázalo, vďaka zvýšenému tempu väčšinu striasol. Žiaľ, vrátane samého seba.

V obci Fačkov sme už boli len piati. Plynulé tempo, ktoré som väčšinou udával ja s Lukášom Benedikom, striedali občasné nástupy. Kedže ale boli väčšinou realizované z prednej časti balíka, nebolo náročné ich zachytiť. Miškovi Slottovi a Kristiánovi Terebešimu sa veľmi ťahať tempo nechcelo. Mladým chalanom je evidentne rýchlejšie tempo ukradnuté a radšej si trpezlivo počkajú na záverečný špurt. :-) Na moju výzvu, že by sme mali spolupracovať, nech dosiahneme nejaký dobrý čas, mi teda bolo povedané, že ak chcem tak si môžem ťahať. Jediný s kým bolo možné ako tak spolupracovať na čele bol teda Lukáš. Piaty Martin Slotta väčšinou len visel za oči a tak sme ho do čela nijako nenútili.

Cca  na 10. kilometri preteku sme stratili piateho Martina Slottu. Ten nás ale po opätovnom taktizovaní opäť dohnal, ba čo viac, profil trate sa zo stúpajúceho zmenil na klesajúci a Martin okolo nás prefrčal a vzápätí získal náskok približne 50-100m. Povedal som si, že to nemôže byť nebezpečné. Niekto, komu pred chvíľou došlo, snáď nijako extra zabrať nemôže. Netrvalo dlho a Martina sme dohnali. Jeho brat Michal sa síce tlačil vpred, aby tak balík spomalil, na širokej ceste to ale nebol žiaden problém. Martina sme potom opätovne stratili. Do tohto bodu bolo všetko zvládnuteľné. Vedel som, že na lámanie chleba príde až po odbočke na Čičmany a v prvých väčších stúpaniach. Tu za obcou Fačkov začalo mierne popŕchať. Za zákrutou na Čičmany začal byť asfalt súvisle mokrý. Miestami to dosť šmýkalo, ale vo väčšine stúpaní bol úplne nový asfalt, ktorý dobre držal. Tempo sa zvýšilo a taktiež sa začalo viac nastupovať a ja som napokon  v jednom z plynulejších stúpaní začal strácať. Chalani ale približne po 500 metroch začali opäť taktizovať, nikto z nich nechcel ťahať a tak sa mi opäť podarilo doskočiť balík. Neskôr sme sa dostali na stúpanie s vyšším sklonom. Keďže mi už raz sily chýbali, povedal som si, že to ešte skúsim do kopca. Nesnažil som sa o žiadny „extrémny trhák“, jednoducho som sa dostal do najlepšieho tempa a pokúsil som ho udržiavať s tým, že chalanov prinajmenšom trošku potrápim. Stúpanie sa potom zmiernilo a začali sa blížiť samotné Čičmany. Tak ako sme sa blížili do Čičmian, tak sa zhoršila kvalita asfaltu, čo znamenalo oveľa menšiu priľnavosť koliesok na vlhkom povrchu a úplne rovnako aj klesol záujem odtiahnuť posledný kilometer do cieľa. Každý sa začal pripravovať na cieľový šprint a to až tak intenzívne, že nás pomaly ale isto začal dobiehať Martin Slotta. Cieľ ale už bol relatívne blízko a tak nás neohrozoval.  Keď už sa to začalo naozaj vliecť, povedal som si, že aj tak som už raz skoro z balíka odpadol a tak nemám čo stratiť. Začal som teda v Čičmanoch šprint. Na klzkom povrchu sa mi ale akurát tak začalo poriadne podšmykovať a tak ma všetci traja obehli a mne napokon zostalo nevďačné štvrté miesto.

Na rozdiel od iných ročníkov sme mali návrat späť na korčuliach (zrejme z bezpečnostných dôvodov) zakázaný  a tak museli všetci korčuliari počkať a presunúť  sa autobusom na štart. Tí ktorí mali vlastný motorizovaný doprovod samozrejme čakať nemuseli.

So svojim výsledkom som bol aj napriek 4.miestu spokojný.  Minulú sezónu sa mi veľmi nedarilo a tak verím, že aj toto umiestnenie je predznamenaním toho, že tréning sa uberá správnym smerom. :-) Budúci rok sa určite vrátim opäť.

Postreh z preteku na záver: Aj keď korčuliarsky polmaratón za plnej premávky znie často strašidelne a nebezpečne, organizačne bol celý priebeh veľmi dobre zabezpečený. Žiadne auto nás nijako neobmedzilo a ani neohrozilo, premávka bola len minimálna. Je možné, že k tomuto pocitu prispela aj policajná eskorta na čele, ale za nami to určite nemohlo byť horšie.

Výsledky na stránkach organizátora tu.

Jaro Ščepka

4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...