logosr

updated 7:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

Trasa Pezinská Sellaronda

• Published in Trasy pre cestné bicykle

Naša partia sa už dlhoročne zúčastňuje cestného cyklistického maratónu v Dolomitoch kde je jedna z tratí nazvaná Sella Ronda. Ide o okruh okolo masívu nazvaného Sella Group a prechádza štyrmi priesmykmi. Tak ma napadlo že aj v našom malokarpatskom regióne pre tréning na túto akciu by bolo dobré jazdiť niečo také v menšom vydaní.

Dĺžka trasy:

Výškový profil trasy:

3D náhľad na Trasu:

Odkaz na Externé mapové servery:

Google mapa s mapou trasy / trasa je značená oranžovou farbou

GPS dáta o trase:

Trasa Pezinská sellaronda GPX formát
Trasa Pezinská sellaronda KML formát

Trasa - opis a fotogaléria:
Základnou črtou okruhu je prekonanie 4 stúpaní ktoré sú neďaleko od seba, ďalej jednoznačnosť trasy pretože sme sa dohodli, že si príležitostne môžeme merať a porovnávať časy medzi sebou. Navrhnutá trasa je nasledovná - Pezinok, Limbach, Slnečné údolie, Limbach, Pezinok, Baba, Pernek, Baba, Vinosady, Modra, Zochova chata, Modra, Vinosady, Pezinok.
Trasa začína v Pezinku na kruhovej križovatke pri Hypernove a benzínke. Ide sa smerom do centra mesta, okolo Zámockého parku, na mestskom kruháči vpravo smerom ku bývalým kasárňam. Po asi 500m sa odbočí vľavo a ďalej smerom na Limbach cestou medzi vinohradmi. Okrajom Limbacha smerom na Slnečné údolie sa vojde do zalesnenej časti odkiaľ nasleduje prvé stúpanie na Slnečné údolie. Toto stúpanie končí pri priehrade ale trasa pokračuje ešte kúsok ďalej  asi 300m k menej nápadnej odbočke smerom k vodnej nádrži. Tam je priestor na otočenie a vraciam sa späť tou istou cestou do Limbachu.
Prejdem Limbachom a pokračujem rovnako ako som sem prišiel do Pezinka. Pri policajnej škole po prejdení potoka zabočím vľavo a dostanem sa ku križovatke s hlavnou cestou. Ešte stále idem cestou kade som šiel na Slnečné. Na tejto križovatke však zabočím vľavo a idem po hlavnej ceste okolo bývalých kasární a pozdĺž sídliska Sever. Po ľavej ruke míňam vinohrady a asi po 2 km je križovatka s odbočkou vpravo (kam pôjdem), ktorá vyústi v miestnej časti Cajla na hlavnú cestu 503 vedúcu na Pezinskú Babu. A práve tuná zabočím vľavo a začína sa stúpanie na Pezinskú Babu.
Toto je najdlhšie stúpanie na trase. Po vystúpaní do priesmyku hneď začne klesanie do Perneku. Týmto zjazdom vojdem do dediny. Otočka v dedine sa dá poznať tak, že pri kostole v centre je kratučké stúpania na vrchole ktorého spravím otočku a nasleduje stúpanie naspäť na Pezinskú Babu.
Toto je o niečo kratšie ale strmšie stúpanie ako z opačnej strany. Po vystúpaní do priesmyku nasleduje najkrajši zjazd na trase - do Pezinka. Stále po hlavnej ceste klesám až po mimoúrovňovú križovatku pri Vinosadoch, kde sa namierim na cestu 502 smerom na Vinosady a Modru. Vo Vinosadoch nasleduje klesanie a tesne pred modrou začína cesta opäť stúpať. Za benzínkou je križovatka na ktorej zabočím doprava na mestský obchvat (smer Šenkvice) Obchvat končí pripojením na cestu medzi  Šenkvicami a Modrou. Tuná zabočím doľava a stúpam Modrou. Tento obchvat som zvolil kvôli jednoduchšiemu presunu cez križovatky ktorý v tomto smere je bezpečnejší a plynulejší aj keď je o niečo dlhší.
V Modre prechádzam námestím a začne stúpanie na Široké, na vrchole ktorého je odbočka doľava na Harmóniu a Zochovu chatu. Zabočím vľavo a stúpam na Harmóniu. Za ňou popri nádrži je mierne klesanie ktoré plynule prejde na stúpanie na Zochovu chatu. Toto stúpanie postupne sa stáva strmším a pre túto trasu končí na úrovni Zochovej chaty (budova po pravej ruke), vľavo je prechod k parkovisku a k zjazdovke. Tuná je stanovená otočka (teda nie kúsok vyššie pri zastávke autobusu  ako by to mohlo niekoho zmiasť).
Po otočke nasleduje bezpečný zjazd ale po relatívne deravej ceste, preto treba mať zvýšenú ostražitosť. Zozjazdujem až do Modry kde na námestí zabočím vpravo a pokračujem centrom smerom na Pezinok (teda odlišne ako som šiel v protismere) Nasleduje klesanie po Vinosady a cez dedinu stúpanie. Trasa končí na tom istom mieste ako začala - kruhová križovatka v Pezinku pri benzínke a hypernove.

{mosmap kml=http://www.sportreport.sk/sport/dmdocuments/sellaronda.kml}

Ako som písal, toto jazdíme na čas, ak si to vyskúšate aj vy, dajte nám do diskusie k článku Vaše výsledky:-) Kto má tester s pamäťou tak máme dohodnuté aj merané úseky/medzičasy a to tieto:

1. Limbach prvá odbočka doľava
2. Slnečné údolie, nádrž - hrádza (teda nie na otočke) - časový úsek 1 - 2
3. Tabuľa koniec Pezinka za Cajlou pri vstupe do lesa na Babu
4. kameňolom kde býva štart pretekov do vrchu a je tam veľká navestná tabuľa - časový úsek 3 - 4
5. Baba vrchol na úrovni motorestu časový úsek 4 - 5, resp. 3 - 5
6. Pernek otočka
7. Prvá ostrá zákruta vpravo na Babu - časový úsek 6 - 7
8. Pezinská Baba tesne pred odbočkou na horné parkovisko - časový úsek 7 - 8, resp. 6 - 8
9. Modra námetie
10. Zochová chata parkovisko - časový úsek  - 9 - 10

11 celkový čas - pod 3 hodiny považujeme za veľmi dobrý výsledok

Externé odkazy týkajúce sa tejto trasy:

Štatistický sumár pre trasu:

Dĺžka: 77km
Prevýšenie: 1750m
terén: asfalt

Región kade prechádza Trasa:

Malé Karpaty, Pezinok, Malacky

Comments
Dnes som to dal za 2:50:19.
To prevysenie je "len" okolo 1150, nie 1750 ako sa pise v propoziciach.
Tak včera som si to konečne prešiel i keď sám a v jednom kuse aj s cestou z domu. V Slnečnom som točil až hore na parkovisku (cesta po sobotňajšej búrke nebola moc na cesťák), na Zoške až na otočke autobusu. Záverečné stúpanie na Zošku som už musel vypustiť (nohy, dusno a smäd). V Pezinku ma zachrábila Krčma pri Hypernove. Orientačný čas 3:05, bez spojky z domu a domov. Domov som už išiel voľnejšie. Je to pekný tréning do kopcov, ale nie celkom vhodný na nedeľné popoludnie (motorky na Babe). Čas pod 3 hodiny je veľmi dobrý. Dúfam, že sa mu v tomto roku priblížim.
Sellaronda
takze dnes som si to presiel. pocital som ze to bude zle a budem rad ked to prejdem. ale bolo super. skoda iba, ze bolo este niekde mokro a jednej pani p. ktoru som skoro presiel. takze casy
1-2 11:55
3-5 23:00 od starej znacky -2min
6-8 16:55
9-10 18:55
celkovy cas 2:33:50
Sellaronda
Kelme team 2 slapal aj napriek protivetru riadne a co mu sluzi ku sti ze ak uz sa da do prace tak to len tak nevzda aj napriek ubudajucim silam a krcu na pokrajicku ... Ale to prekonanie rekordu a priblizenie sa hranici 3:00 stalo za to si myslim ... Moj ciel pre tuto sezonu je dat sellarondu casom blizkym k 2:45 pripadne pod 2:45 ...
Sellaronda jún 2009
21.6.2009 Po zlých predpovediach počasia na vkend sa v nedeľu umúdrilo počasie a ja som mohol vysadnúť zase na bike a ísť sa trochu previesť. Na pomoc som si zobral posilu zo KC Slávia Praha a spolu sme si prešli Pezinskú Sellarondu. Pri silnom vetre ktorý sa vždy nejako stočil proti nám som si nakoniec vylepšil čas na 3:07:50. Tento rok je cieľ jasný - pod 3 hodiny
doplnenie
cas druhe jazdca teamu 3:33:57, celkovo mi ukazalo 80,9 km,
1-2 17:20
3-5 33:30
dalsie medzicasy som uz pre prudky ubytok sil nemeral :D
Sellaronda máj 2009
31.5.2009 po prebdenej noci pri NHL som sa dal prehovoriť na Sellarondu v chladnom a ufučanom počasí. Trochu som sa tejto trasy obával a aj som prvé kopce šetril nohy aby som to vôbec zvládol. Nakoniec to nebolo také strašné ako sa to zdalo a aj ten čas sa dá v pohode vylepšiť. Naša skupinka 3 jazdcov sa po výstupe na Babu zúžila len na dvoch a obaja sme v pohode dokončili. Môj čas: 3:16:10 s priemerkou 24,51 km/h
Už sa teším kedy to zopakujeme.
31/05/2009 ideme zautocit na Sella Rondu...
sellaronda prva jazda
tak prvy krat som si to dal 25.6.2006 - sli sme styria a nakoniec som dostal na zoske takeho hladaka ze som musel zoskocit z biku, potom aj tie casy tak vyzerali....
1 -2 14:23
3 -4 -5 8:23, 18:17 min.
6- 7 - 8 9:16, 15:10 min
9 - 10 33:05!
celkom 3:24:38 a s hladakom;-)
sellaronda
cus. tak konecne som to zrealizoval. dnes 8.4. som si praskol tuto trat. nic jednoduche to nie je, hlavne poslednych 500m na zosku. ale je to celkom dobry pocit mat to prejdene. hlavne ked dnes fukal neprijemny, silny a studeny vietor. mam aj medzicasi:
1-2 13:03

4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...