logosr

updated 8:38 PM, Feb 27, 2023 Europe/Bratislava

Trnava-Rysy 2009

  • Published in Cestná cyklistika

 

 

Štart za úplnej tmy Roky som nevedel prísť na to, prečo je táto cyklojazda ťažšia, ako cyklomaratón BA-Jasná. Veď je predsa o niečo kratší, profil tiež nie je príliš odlišný a ide sa tu dokonca pomalšie tempo. Nad týmto som rozmýšľal aj ráno o 4 krátko po štarte, keď sme sa trepali ospalou 18-kou po nočných cestách smerom na Hlohovec. Začiatok ťažší rozhodne nie je. Tepy klesajúce miestami až pod 60 snáď hovoria za všetko :-).

 

tradičný východ slnka pred Topoľčanmi Už od začiatku mi bolo jasné, že v sprievodnom vozidle sedí iný vodič, ako minulé roky. Hlavne, keď sme v stúpaní na Jašter zrýchlili s úplne stuhnutými nohami na 22 a v klesaní zase brzdili. V polke úseku medzi Hlohovcom a Topoľčanmi som sa teda na balík vykašľal, zdrhol dozadu a s Citrónom sme ťahali špicu normálnym cyklistickým tempom, bez nezmyselného brzdenia a naháňania sa v kopcoch. Hlavný balík sme mali stále na dohľad.

na Veľké pole Za Partizánskym na mňa prišla nepochopiteľná kríza. Hladný som nebol, na 2,5 hodiny spánku som už zvyknutý, najazdené snáď mám a predsa sa mi nejde dobre. Pred stúpaním na Veľké pole som teda zastavil, vyprázdnil, ponaťahoval a pomaly som sa pohol ďalej. Asi som bol naozaj len stuhnutý, pretože hneď sa mi šlo citeľne lepšie. Hore som dobehol Boba so Škodovkou, ako sa vyprávali sťa pri pive. Zjazd dole bol opäť o niečo rozbitejší.

Efa Úsek Pohroním nebol ničím príliš zaujímavý. Naďalej sme zbytočne brzdili dolekopcom a snáď naposledy sme šli tadiaľto popri veľkej premávke. Budúci rok by už mala byť hotová diaľnica. Keď som už pri tej diaľnici, nechápem, prečo sa stále trepeme po starej ceste. Diaľnica ma 4 pruhy + odstavný, kde nás autá s rezervou obiehajú, kým stará cesta je dvojpruh, a autám, hoci ich je podstatne menej, úplne blokujeme ich jediný pruh. A ešte k tomu je aj rozbitá. Podľa mňa je teda cesta po diaľnici lepšia pre nás aj pre autá.

ako pri pive :-) Ďalej už prebiehalo všetko snáď tak ako vždy. Špagety na syrovej omáčke, cesta Horehroním, oddych v Nemeckej a pomalé chystanie na Čertovicu. Doteraz mala akcia naozaj turistický charakter. Mnohí prekecali medzi sebou doslova celú cestu. Ani by som sa nečudoval, keby mali vo fľašiach namiesto vody či ionťáku pivo :-). Za Nemeckou však pomaly sranda končila. Cesta sa pomaly dvíha na Čertovicu. Mne sa spočiatku šlo skvele. Za Mýtom ma zrazu balík utrhol. Ostal som pokojný, ale na pohode mi to rozhodne nepridalo. Slnko pieklo a to mi vôbec nerobilo dobre. Ani si nepamätám, kedy sa mi šlo tak zle. V zákrutách, kde organizátori podávali vodu, som zastavil, naplnil fľašu, zvyšok nalial na hlavu a šiel ďalej. To som však nemal robiť. Úplne mi to rozbilo tempo. Doteraz som šiel síce pomaly, ale rovnomerne a s rezervou. Odtiaľto mi to už šlo ako v lete na saniach. Avšak stále lepšie, ako keď som prišiel medzi poslednými ostatné 2 roky.

Horehronie Mišo už dávno čakal hore. Ešteže si to v stúpaní nerozdal s najlepšími. To by ma poriadne naštvalo, keďže nemá najazdené ani 2 tisícky :-). Darmo, bude z neho vrchár. A ja budem asi navždy lekvár :-).

Robčo, na Čertovici ťa rozdrvím na prach :-) Na Liptovskej strane Čertovice Slovenská správa ciest mohutne zainvestovala. Osadila značku „nerovná vozovka“ v dĺžke 15 km a hotovo. Ani tie časté 20 cm hlboké a 2 m široké jamy sa nesnažila zakryť. Doslova ródeo. Dole sme sa už klasicky čakali. Kebyže som nebol psychicky demotivovaný zo stúpania, aj by som sa tešil na ďalší úsek plný mastných hupiek, ktorého som sa pôvodne obával. Zatiaľ mi tu balík vždy zdrhol.

na Čertovicu Po prvom kopci za Hybami som bol milo prekvapený, ako pekne a ľahučko mi to ide. Na sprievodné auto s pár vytrvalcami idúcimi 22 hore hupkami som však chuť nemal. Radšej som šiel sám. Aspoň som nemusel vôbec brzdiť dolekopcom. Po chvíli ma dobehol Bobo, s ktorým som to ťahal prakticky až po Štrbu. Aj to som ho nechal ísť kvôli kolenu. Stačilo iba trošku zmierniť tempo a už som v pohode a s dobrým pocitom vyšiel na Štrbské pleso. Uf, nie som až taký lekvár :-). 

pod Kriváňom Záverečný dojazd je vždy taká odmena za celú tú štreku. Priemerka 38, rýchle vyberanie zákrut, dobrý asfalt a na záver mohutné povzbudzovanie. Aj Mišo bol milo prekvapený :-). Tento rok sme už nekempovali v Eurocampe ale kúsok vyššie v kempe Tatranec. A to sme sa už pred 3 rokmi presúvali zo Športcampu. Keď to takto pôjde ďalej, o 2 roky bude cieľ v Tatranskej Lomnici, potom na stanici Štart, neskôr na Skalnatom plese, až raz skončíme na Lomnickom štíte ;-).

Miša som sa v cieli pýtal, či už vie, aký je to pocit, ako keby ho prešiel kombajn ;-). Ale ináč sme sa cítili dobre. Len stále neviem pochopiť, prečo je tento maratón ťažší ako BA - Jasná. Aj Efa to vraj uznal. Niečo spraví určite aj vyššie prevýšenie, niečo zase vyhýbanie sa diaľniciam. Ale aj tak mám vždy pocit, že je to o dosť ťažšie. A to mám oproti júnu najazdené o 2 tisícky naviac.

 

Piatok

V piatok sme s Mišom plánovali ísť na Sliezsky dom. Jedno z „najlepších“ stúpaní na Slovensku. Hoci som po včerajšku myslel, že dnes budem rád, ak vôbec sadnem na bicykel a prejdem aspoň do Veľkej Lomnice na vlak. Ale ráno som sa zobudil celkom čerstvý a v miernom stúpaní na Starý Smokovec mi to veľmi pekne šlo. Asi som mal včera len zlý deň alebo čo.

začiatok stúpania na Sliezsky dom  Mišo

Na stúpanie na Sliezsky dom som bol dosť zvedavý. Pred 4 rokmi tu bol už dosť rozbitý asfalt a aj pri vtedajšej dobrej forme mi to trvalo celú hodinu, kým som vyšiel hore. Teraz som mal informácie o novom asfalte po asi polovici trasy. Dal som si limit, pod hodinu to musím dať. Veď tých 660 m prevýšenia predsa nemôže byť nič hrozné, hoci priemerné stúpanie je 9,6 %.   

Prvých 400 výškových metrov sa mi aj darilo ísť relatívne na pohodu. Horšie to bolo vyššie, keď skončil nový asfalt, ale stále som dokázal ísť bez lámania. Viac ma trápil rozdiel teplôt. Dole pražilo slnko, 25°C, hore zamračené, 10°C a studený vietor. Hodinový limit sa mi však podaril prelomiť. Síce tesne, ale nevadí. Teší ma, že som to vyšiel v podstate za rovnaký čas, ako keď som mal o 10 kg menej :-). A hlavne som sa otestoval na väčšie kopčeky, ktoré ma o pár dní čakajú :-).

Večer som už len zozjazdoval do Veľkej Lomnice na vlak a v Poprade prestúpil na IC-čko. Už tu mám väčšinu trás aj tak pojazdenú.

už som takmer hore  Na Sliezskom dome, 1670 m

Celkovo som s akciou už tradične spokojný. To, že ma už prestáva baviť rok čo rok sa trepať po tých istých cestách je už môj problém :-). Organizačne sa to stále zlepšuje, aj keď stále sa v budúcnosti neplánuje oddeliť cyklojazda od Stretnutia mládeže na Rysoch, kde aj tak neostane ani 20% cyklistov. Preto je akcia naďalej nezvyčajne vo štvrtok a treba si tak brať 2 dni dovolenky. Každopádne mi to padlo ako dobrý tréning, pekné spomienky na staršie ročníky ako aj „nakopnutie“ na inú akciu, ktorá ma teraz čaká :-).

Comments  
dialnica
Robo, je obrovsky rozdiel, ci jazdis po dialnici/rychlostnej ceste sam alebo v baliku, ktory je chraneny sprievodnymi autami spredu aj zozadu a nedochadza tak k priamemu konfliktu s autami. Tie maju na 4-prudovke 1 volny pruh na obiehanie, co na 2-prudovke nemaju a casto nas pri priedbiehani cez protismer uplne zatlacia a sposobia koliznu situaciu.

Btw, do prace jazdim 15 km po stvorprudovke, zvysok po dobrych lesnych asfaltkach, po ktorych jazdis na cestaku urcite aj ty :wink:

Skodovka, popradske pleso mam odskusane uz 2 krat, odkedy je tam novy asfalt. Sliezsky dom som davnejsie nesiel. Stale dobry asfalt je aj v stupani na Hrebienok.
popradské pleso
3koda že si nešiel na Popradské pleso aj, nový asfalt, vrele doporučujem,paráda..
dialnica
"Podľa mňa je teda cesta po diaľnici lepšia pre nás aj pre autá. "
Andy, stale ma prekvapujes. Do prace jazdis s cestakom div nie po sutroch vo vinohradoch, pomlatenych lesnych a polnych cestach ale inak sa cudujes, preco nejazdime po dialnici. :lol:
Si asi jediny cyklista, co rad dycha smrad kolony aut, ktora sa nazbiera pocas presunu pelotonu od Zarnovice po Ziar.
Add comment

  1. Zažili sme
  2. Vyskúšali sme
  3. Pochodili sme
  4. Organizujeme

Trnava-Rysy 2022

Cestná cyklistika 07-07-2022

Tento rok sa mi nejako nedarí najazdiť potrebné kilometre. Ani na Jasnú som kvôli tomu nešiel. Tu v propozíciach píšu, že na TT-RYSY treba mať aspoň 2000km odjazdené. Tesne som to splnil. Dal by som t...

Kärnten Radmarathon 2022

Cestná cyklistika 05-06-2022

Na týchto pretekoch som bol aj v roku 2015 a zapamätal som si z nich 3 dôležité fakty - horúce počasie, ťažké kopce a pekné baby. Teraz sa pri počasí schyľovalo k zmene a...

Sereďmaratón 2022 alebo ako Sulík nenakúpil bezvetrie

Cestná cyklistika 23-05-2022

Každý rok sa snažím čo najrýchlejšie sa pripraviť na tento pomerne skorý cyklomaratón. Chcel som napísať amatérsky ale posledné ročníky mám dojem, že to čo tam jazdí, by sa v pohode uchytilo aj v neja...

Garmin Rally XC – watty v teréne po roku…

Športovec používa HW SW 06-08-2022

Je tomu viac ako rok, keď som mal možnosť vyskúšať novú generáciu meračov výkonu v pedáloch, Garmin Rally. Testoval som cestnú verziu a oslovila ma najmä funkčnosťou a jednoduchosťou montáže a obsluhy...

Garmin Radar Varia RCT 715 – bezpečnosť …

Športovec používa HW SW 03-08-2022

Najnovší model cyklo-radaru Varia™ s integrovanou kamerou spája v sebe nielen bezpečnostné funkcie, ale dopĺňa ich aj o zábavný element v podobe využitia radaru ako zadnej kamery a ...

TACX NEO Motion plates, poznáte?

Športovec používa HW SW 10-04-2022

Tacx NEO Motion Plates je doplnkom pre cyklotrenažéry zo sérií NEO, NEO 2 a NEO 2T. A čo vlastne robí? Rozhýbe celý trenažér. Táto horúca novinka na konci indoor sezóny má ešte viac priblíži...

Profil stúpania Železná studienka - Hrub…

Kopce profily 14-02-2015

Alternatívne asfaltové stúpanie v bratislavskom lesoparku. Až po Kačín ľahké a vhodné aj pre menšie deti. Do druhej kategórie je zaradené kvôli záverečnému stúpaniu na Hrubý vrch.  ...

Profil stúpania na Kamzík

Kopce profily 31-10-2014

Známe a relatívne rušné asfaltové stúpanie z centra mesta až takmer k vysielaču na Kamzíku, čo viac dodať...  ...

Profil stúpania Pekná cesta

Kopce profily 07-09-2014

Známe asfaltové stúpanie z Krasnian (Rače) na hrebeň Malých Karpát a Bratislavského lesoparku. Charakteristické je svojim veľmi strmými úsekmi. Touto cestou sa dostanete na sieť spevnených ciest v les...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 31-07-2022

Ďakujeme všetkým  za účasť. Rok 2022 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.  

Propozície 2022 Časovky Ivana Červenku n…

Propozície 19-03-2022

  Po Dvoch rokoch pokračujeme! Amatérsky športový klub AŠK Sportreport Pezinok Vás pozýva na cestnú cyklistickú časovku do kopca určenú všetkým nadšencom cyklistiky, ktorí si trúfajú zdola...

Výsledky Časovky Ivana Červenku na Zošku…

výsledky 28-07-2019

Ďakujeme všetkým  pretekárom, že prišli na našu časovku si zmerať sily. Rok 2019 dopadol nasledovne... Odkazy na fotogalérie sú na konci tejto výsledovej listiny.   ...

next
prev

Banner new